Doporučujeme

HOTELHOUSE.cz

 

Portál o hotelech, pensionech a spa resortech...

Letenky, tipy na cestování, golfová hřiště, restaurace, bary, kavárny a vinárny.

image_19468

Tipy pro regeneraci po vysoké sportovní zátěži

Jestliže se pravidelně věnujete cvičení, pak je třeba myslet i na další součást tohoto procesu než pouze pobyt v posilovně. Tělo totiž potřebuje správně regenerovat, aby bylo připraveno na další trénink. Jako podpora organismu slouží hlavně vyvážená strava, bez které se jako sportovec neobejdete.

Výživa pro sportovce

Sportovní výživa by se měla držet ještě o něco více zásad než běžný vyvážený jídelníček. Právě výživa po cvičení je totiž prostředkem, jak tělu dodat všechny potřebné živiny pro regeneraci a růst svaloviny. Nezbytné jsou zejména proteiny, ovšem zapomínat bychom neměli ani na další složky jídelníčku. Kromě cukrů a tuků se jedná také o vitamíny a minerály. Zdravá výživa tak musí být opravdu komplexní, aby organismus nestrádal a vy jste tak mohli podávat co nejlepší výsledky.

Tipy pro regeneraci po vysoké sportovní zátěži

Péče o klouby

Zapomínat nesmíme ani na klouby. Vhodná výživa po tréninku by měla dodat potřebné živiny, ovšem v případě intenzivní sportovní zátěže se hodí také speciální kloubní výživa. Předejdete tak bolesti kloubů. Na trhu je dostupná celá řada doplňků stravy, které jsou složeny tak, aby co nejlépe plnily svou funkci. Hlavní složkou bývá kolagen, ovšem některé doplňky stravy jsou obohaceny i o další látky a nabízí tak širší účinek.

Imunita a energie

Abyste nevypadli ze svého tréninkového plánu, je třeba udržovat se fit. S příchodem podzimu je tak důležité posílení imunity. A kromě toho samozřejmě i posílení energie, která je důležitou motivací ke cvičení. Tipů, jak posílit imunitu, je celá řada. Nejdůležitější je samozřejmě vhodná strava, ovšem i zde mohou pomoci různé doplňky stravy. Potřebný je například hořčík a další minerály, vitamíny rozpustné tucích i ve vodě. Skvělým přírodním zdrojem jsou superpotraviny, mezi které patří například goji, avokádo, chia semínka a mnoho dalšího.

Tipy pro regeneraci po vysoké sportovní zátěži

Protahování

Pro správnou regeneraci je nezbytné se také náležitě protáhnout před cvičením i po něm. Strečink proto rozhodně nepodceňujte. Protažení a zahřátí svalů před tréninkem zamezí poranění svalů, konkrétně mikroskopických trhlinek ve svalových vláknech, které jsou zodpovědné za bolest, která většinou následuje druhý den po cvičení. Skvělým rozehřátím je například běžecká abeceda, různé ohyby, natahování a krouživé pohyby. Po zátěži je pak dobré strečink doplnit ještě vyklusáním. Díky tomu budou svaly lépe připravené na regeneraci a nebudou další den tak bolestivé.

Masáže

Skvělým způsobem, jak podpořit regeneraci svalů, jsou masáže. Jedná se o příjemný relax, který dokáže s tělem divy. Svěřte se proto občas do rukou odborníka a užijte si masáž. Jestliže nemáte na profesionální masáže dostatek času či financí, pořiďte si masážní pomůcky domů. Například masážní míčky a válečky, ovšem nabízí se celá řada dalších pomůcek. Neužijete si sice tolik odpočinku, jelikož nebudete jen ležet na lehátku, ale vašim svalům prokážete velkou službu. Kromě toho jsou masáže skvělé i pro psychiku a ulevují od stresu.

Odpočinek

Pro celkové zdraví je nezbytný také dostatek odpočinku. To znamená zejména zdravý spánek, kterého budete mít dostatek. Každý den byste proto měli naspat kolem sedmi hodin a vytvořit si zdravé návyky před spaním. Vyhněte se tedy dívání do mobilu, fyzické aktivitě před spaním a podobně. Díky tomu si skvěle odpočinete. Odpočinek je však důležitý i přes den – rozhodně není dobré cvičit každý den. Proto si někdy dopřejte klidný den. Případně můžete využít aktivní odpočinek, pokud nechcete jen sedět doma. Ovšem umět na chvíli vydechnout je důležité, zachováte si tak lépe motivaci do cvičení, a hlavně tak podpoříte své zdraví.

Sportování by rozhodně nemělo být pouze o samotném pohybu. Je třeba zaměřit se na zdravou životosprávu i z hlediska stravování.

 

 

Zdroj obrázku 1: Rocksweeper / Shutterstock.com

Zdroj obrázku 2: Syda Productions / Shutterstock.com

Zdroj obrázku 3: Prostock-studio / Shutterstock.com

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Generální partner portálu:

    

Partneři portálu:

    

 

 

Další portály mediální skupiny HMG:

      

     CELEBRITYHOUSE.cz

 

PORTÁLY HMG :

www.carshouse.cz    www.menhouse.cz  www.womenhouse.cz  www.luxuryhouse.cz

www.gastrohouse.cz  www.celebrityhouse.cz  www.cinemahouse.cz  www.househouse.cz

www.kidshouse.cz   www.bookhouse.cz   www.hotelhouse.cz 

www.nicemagazine.cz  www.homemagazine.cz   www.golfmagazine.cz  www.letniservis.cz

 www.inspirovanikrasou.cz  www.sefredaktorzavolantem.cz   www.rozhovoryzavolantem.cz

www.watchhouse.cz  www.luxusniplaze.cz  www.luxurymagazine.cz

www.snehovyservis.cz  www.podcasthouse.cz  www.menhouseman.cz

www.nejlepsikavarny.cz

TOPlist