Chcete propagovat svůj produkt na českém trhu? Sklik, reklamní systém od Seznamu, je skvělou volbou pro oslovení vaší cílové skupiny. Přečtěte si, jak Sklik funguje i jak nastavíte reklamu, která zaujme ty správné uživatele.
Co je to Sklik?
Sklik je reklamní systém, který vám umožňuje zobrazovat reklamy na webových stránkách v partnerské síti Seznamu. Jestli chcete cílit na český trh, je pro vás reklama na Skliku ideální volbou.
Kromě Skliku existují i další reklamní systémy, přes které můžete cílit na své zákazníky. Nejvíce využívaným systémem je Google Ads od Googlu. Ptáte se, proč je Google Ads nejvyužívanější? Tady je pár statistik.
Google zpracovává přibližně 99 000 vyhledávacích dotazů za sekundu, což je okolo 8,5 miliardy vyhledávání denně.
Google používá k vyhledávání přibližně 4,91 miliardy lidí po celém světě.
90,01 % všech vyhledávání na internetu probíhá prostřednictvím Googlu.
Na základě těchto statistik byste si možná řekli, proč inzerovat přes Sklik, když tolik lidí využívá Google. Seznam má ale v Česku silnou pozici, a tak je pro cílení na český trh vhodným reklamním systémem.
Mezi další využívané reklamní systémy patří například Meta Business Manager. Nástroj pro správu a vytváření reklam na Facebooku a Instagramu.
Tip: Přečtěte si, jaké další reklamní systémy dominují na českém trhu.
Jak funguje Sklik?
Reklamy na Skliku fungují formou PPC (pay per click). To znamená, že inzerent za reklamu zaplatí až ve chvíli, kdy na ni uživatel klikne.
Na Skliku můžete využít dva typy reklam.
Reklama ve vyhledávací síti
Reklama ve vyhledávací síti se uživateli zobrazí ve chvíli, kdy začne hledat na vyhledávači Seznam.cz nebo na některém z partnerských vyhledávačů (Zboží.cz, Sreality.cz). Jde o formu textové reklamy.
Reklama v obsahové síti
Obsahová reklama se zobrazuje na partnerských webových stránkách Seznamu. Hlavní výhodou obsahové reklamy je vizuál (obrázky, videa, GIFy), který zvyšuje šanci, že reklama uživatele zaujme. Kromě toho obsahová reklama může cílit i na uživatele, kteří váš produkt aktivně nevyhledávají.
Jak nastavit reklamu na Skliku?
Jestli chcete mít úspěšnou PPC reklamu na Skliku, kromě kvalitního obsahu, jako jsou texty a grafika, je důležité i její nastavení.
Zvolte vhodné cílení
Na Skliku můžete definovat svoje cílové publikum podle mnoha kritérií, mezi která patří například:
zájmy,
demografické údaje (věk, pohlaví),
geografické údaje,
chování uživatelů
a další.
Důležité je taky vybrat vhodná klíčová slova, na která se bude vaše reklama uživatelům zobrazovat.
Určete rozpočet
Ujasněte si, kolik chcete investovat do reklamy. Zvolte, kolik chcete zaplatit za jedno kliknutí na reklamu (CPC – cost per click) a určete maximální cenu, kterou jste ochotní zaplatit za jeden den.
Pro stanovení rozpočtu je užitečné vycházet z benchmarků a průměrných hodnot ve vašem oboru.
Nezapomeňte na správu PPC kampaní
K tomu, aby byla vaše PPC reklama na Skliku úspěšná, je nutné ji neustále testovat a optimalizovat. Jedině tak totiž zjistíte, co opravdu funguje. Vyzkoušejte více variant vizuálu, textu, cílení i umístění reklamy.
Zdroj obrázků: freeslab / stock.adobe.com