Tour de France je vyvrcholením cyklistické sezóny. ŠKODA je letos již potřinácté oficiálním partnerem a oficiálním vozem pravděpodobně nejobtížnějšího cyklistického závodu na světě. Designéři této české značky navíc také navrhli trofeje, které 24. července v Paříži převezmou vítězové letošního závodu kolem Francie. Tyto trofeje jsou mistrovskými díly českého sklářství. Při jejich tvorbě se nechali designéři ŠKODA AUTO inspirovat tvarem pneumatiky jízdního kola - je to reminiscence na jízdní kolo, kterým před 121 lety začala historie automobilky.
.jpg)
Skleněné trofeje pro vítěze Tour de France 2016
Při tvorbě trofejí se nechali designéři inspirovat tvarem pneumatiky jízdního kola - je to reminiscence na jízdní kolo, kterým před 121 lety začala historie automobilky.
.jpg)
Mistrovská díla českého sklářského umění
Stejně jako v roce 2015 je trofej pro nositele Zeleného trikotu (nejlepší jezdec bodové klasifikace) vyrobena ze zeleného skla. A důvod je prostý, Škoda je opět partnerem Zeleného trikotu.
.jpg)
60 centimetrů vysoké, čtyři kilogramy těžké - trofeje pro vítěze Tour de France
Spoluautorem trofejí je designér společnosti Peter Olah a ručně je vyrobili čeští umělečtí skláři.
Vyrobeny byly renomovanou sklářskou firmou Lasvit.
Trofeje, vysoké 60 centimetrů a vážicí čtyři kilogramy, nadchnou svými emocionálními tvary, umně odvozenými od tvarů jízdního kola. Designéři se tím odvolávají na počátky automobilky.


























