Doporučujeme

HOTELHOUSE.cz

 

Portál o hotelech, pensionech a spa resortech...

Letenky, tipy na cestování, golfová hřiště, restaurace, bary, kavárny a vinárny.

image_19468

Motor Ford 1.0 EcoBoost vítězem ve své kategorii

Obsahově malý, ale přesto výkonný motor Ford 1.0 EcoBoost se již popáté v řadě stal vítězem své kategorie v odborné anketě International Engine of the Year (mezinárodní anketa Motor roku). Porota ocenila kombinaci jeho výkonu, spotřeby a technické úrovně.

Šedesát pět motoristických novinářů z jednatřiceti zemí letos opět jmenovalo tříválcový EcoBoost nejlepším motorem v kategorii do jednoho litru. EcoBoost tak nechal za sebou třicet dva konkurenčních motorů – o devatenáct více než v roce 2012, kdy byl do ankety nominován poprvé.

Během roku 2015 mu přitom přibyla konkurence. Hned několik automobilek uvedlo na trh motory s objemem pod 1,0 litru, přeplňované turbodmychadlem a osazené přímým vstřikováním paliva.

 

Nejmenší EcoBoost je k dostání ve dvaasedmdesáti zemích celého světa a vyrábí se ve variantách 74, 92, 103 a dokonce i 132 kW. (Pozn. redakce: Nejvýkonnější varianta pohání soutěžní Fiestu R2.)

V provedení 103 kW má vyšší měrný výkon než Bugatti Veyron. Homologovaná Formule Ford s EcoBoostem naladěným na 151 kW zajela slavnou Severní smyčku německého závodního okruhu Nürburgring v čase 7 minut 22 sekund, čímž překonala i několik supersportovních automobilů typu Lamborghini Aventador, Ferrari Enzo či Pagani Zonda.

 

V Evropě nabízí Ford oceňovanou jednotku v jedenácti modelech. Jsou to Fiesta, EcoSport, B-MAX, Focus, C-MAX, Grand C MAX, Tourneo a Transit Connect, Tourneo a Transit Courier a dokonce i Mondeo.

Dokonce každý pátý Ford prodaný v Evropě během roku 2015 měl pod kapotou právě 1.0 EcoBoost, v případě Fiesty to byly bezmála dva vozy z pěti.

Některá z technických řešení zážehových motorů EcoBoost uplatnil Ford rovněž na nejnovější řadě vznětových motorů, pojmenované EcoBlue. Díky turbodmychadlu s nízkou setrvačností, vysokotlakému přímému vstřikování paliva, integrovanému sběrnému potrubí, rozvodovému řemenu v olejové lázni a dalším opatřením jsou motory EcoBlue až o 13 procent hospodárnější a mají o 20 procent vyšší točivý moment v nízkých otáčkách.*

 

Výrobní řadu EcoBoost dále tvoří čtyřválce 1.5, 1.6, 2.0, a 2.3 l a vidlicové šestiválce 2.7 a 3.5 l. Speciální varianta posledního jmenovaného motoru pohání nový supersportovní vůz Ford GT, jehož závodní verzi uvidíme již za několik týdnů na trati slavného vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans.

A pro odlehčení přídáváme dvě videa s motorem 1.0 EcoBoost v "hlavní roli" :

Video

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

PODCASTHOUSE

Generální partner portálu:

    

Partneři portálu:


 

        

 

 

Další portály mediální skupiny HMG:

      

     CELEBRITYHOUSE.cz

 

PORTÁLY HMG :

www.carshouse.cz    www.menhouse.cz  www.womenhouse.cz  www.luxuryhouse.cz

www.gastrohouse.cz  www.celebrityhouse.cz  www.cinemahouse.cz  www.househouse.cz

www.kidshouse.cz   www.bookhouse.cz   www.hotelhouse.cz 

www.nicemagazine.cz  www.homemagazine.cz   www.golfmagazine.cz  www.letniservis.cz

 www.inspirovanikrasou.cz  www.sefredaktorzavolantem.cz   www.rozhovoryzavolantem.cz

www.watchhouse.cz  www.luxusniplaze.cz  www.luxurymagazine.cz

www.snehovyservis.cz  www.podcasthouse.cz  www.menhouseman.cz

www.nejlepsikavarny.cz  www.onlyfashion.cz   www.prazskeprikopy.cz  www.bydletestylove.cz 

www.HMGmagazine.cz  

TOPlist